Kada siųsti laiškus ir teikti informaciją žiniasklaidai?

Norint, kad mūsų teikiama informacija būtų panaudota, žiniasklaidos priemonėms ją pateikti reikėtų tinkamu laiku. Kitaip redaktoriai ir žurnalistai gali nespėti jų įtraukti į tos dienos žinias, susiplanuoti kitus darbus, nespėti gauti papildomų reikiamų komentarų siūlomai temai išplėtoti ir pan. Dėl to pravartu žinoti, kaip organizuojamas darbas redakcijose. Žinoma, dirbant su konkrečiomis žiniasklaidos priemonėmis, reikėtų įsigilinti ir pažinti būtent jų darbo ritmus. 

Bendros gairės, kaip organizuojamas darbas skirtingose redakcijose yra tokios:

  • Portaluose, dienraščiuose, televizijos žiniose paprastai dirbama nuo 9 val. ryto. Darbo diena paprastai prasideda nuo „gamybinio“ susirinkimo: redaktoriai ir žurnalistai aptaria per dieną ruošimas temas, pasiskirsto darbus. Savaitgaliais darbas prasideda vėliau, dirba mažiau žmonių – budintys redaktoriai ir žurnalistai;
  • Naujienų agentūrose paprastai dirbama nuo 7-8 val. ryto. Temų jose planuojama mažiau, labiau dirbami rutininiai darbai pagal tai, kas tą dieną įvyksta. Savaitgaliais darbas taip pat prasideda vėliau, dirba mažiau žmonių – budintys redaktoriai ir žurnalistai;
  • Radijo žiniose – per visą dieną nuo 5-6 ryto;
  • Periodiniuose laikraščiuose, savaitraščiuose, mėnraščiuose ir pan. – cikliškai;
  • Per dieną, net ir pasiskirsčius darbus, planai keičiami atsiradus įdomesnėms arba visuomenei svarbesnėms temoms;
  • Kaip minėta, jeigu su žiniasklaida bendraujama tikslingai, o ne masiškai, kiekvienu atveju geriausia išsiaiškinti konkrečios žiniasklaidos priemonės darbo ritmą ir informacijos pateikimo poreikius. Jeigu informacija žiniasklaidai siunčiama masiškai – geriausia tai daryti darbo dienomis 8-9 (apie 5 ryto, jeigu norima spėti ir į radijo laidas ar ankstyvas televizijos laidas) arba 13-15 val. Savaitgaliais – iš ryto.

Jeigu anksčiau praleidote, būtinai paskaitykite ir kitus su šia tema susijusius įrašus:

Kaip rašyti laiškus žiniasklaidai? Dažniausios klaidos

Kaip pasirinkti, su kokiomis žiniasklaidos priemonėmis bendrauti?

Bendravimas su žurnalistais: 7 bjauriausios klaidos

bei kitus.

Jeigu manote, kad šis įrašas gali būti naudingas ir kitiems, pasidalykite juo!

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: