Kaip pasirinkti, su kokiomis žiniasklaidos priemonėmis bendrauti?

Norint teikti informaciją žiniasklaidai, visų pirma reikėtų išsigryninti, su kokiomis jos priemonėmis vertėtų užmegzti ryšius. Tam verta atlikti tam tikrus žingsnius ir atsakyti į klausimus, padedančius geriau suprasti savo poreikius bei galimybes.

Išgryninti per žiniasklaidą komunikuojamos informacijos tikslus. Jeigu jūsų tikslas yra kuo platesnis prekės ženklo, projekto, įvykio ar pan. žinomumas, tada paprastai verta bandyti teikti informaciją visoms žiniasklaidos priemonėms ir tikėtis kuo didesnės jos sklaidos. Jeigu rezultatas, kurio tikimasi, yra kuo aukštesnė pozicija interneto paieškos rezultatuose, galbūt verta siųsti informaciją didžiausiems naujienų portalams ir pan.

Nusistatyti, kokią auditoriją norima pasiekti. Konkrečios žiniasklaidos priemonės turi gana aiškiai apibrėžtas auditorijas. Galite pateikti užklausas dominančioms žiniasklaidos priemonėms apie jų auditoriją ir pagal tai priimti sprendimą, kuriai iš jų teikti informaciją. Pavyzdžiui, jeigu norite rašyti apie naujausių traktorių privalumus, o jų pardavimus vykdote Žemaitijoje, pasirinksite šiame krašte leidžiamus laikraščius ar šio regiono naujienų portalus, ir iš jų galite išsirinkti tuos, kurie turi didžiausią auditoriją arba teikti informaciją jiems visiems. Teikti informaciją bendrai, didžiosioms žiniasklaidos priemonėms, gali būti net neprasminga, jeigu nesugebėtumėte teikti savo paslaugų interesantams iš kitų regionų. Tokiu taveju net teksto stilistiką galima pritaikyti konkrečiai auditorijai.

Apsibrėžti, ką galite pasiūlyti žurnalistams kaip įdomų turinį. Dar prieš pradedant kurti turinį reikia apsibrėžti, ką jūsų organizacija ar jūs, kaip asmuo, galite siūlyti kaip unikalų, įdomų, ekspertinį turinį. Tai svarbi rinkodaros strategijos dalis. Ši sistematizuota informacija bus naudinga ir tada, jeigu žiniasklaidai pateikta jūsų informacija žurnalistus paskatins pasidomėti plačiau, užmegzti su jumis gilesnį kontaktą ir ateityje kalbinti kaip ekspertą ar pan. Įvertinus, kokį turinį galite siūlyti, tampa aiškiau, ir kokioms žiniasklaidos priemonėms jis gali būti įdomus.

Įsivertinti savo komunikacijos pajėgumus. Ar esate pasiruošę ir galėtumėte operatyviai reaguoti, jeigu vienu metu sulauktumėte daugelio užklausų iš žiniasklaidos priemonių, kurioms nusiuntėte pranešimus? Kas būtų už tai atsakingas? Į ką galėtų operatyviai kreiptis šis žmogus, kokia būtų atsakymų tvirtinimų organizacijoje procedūra? Kaip ir per kiek laiko būtų pateikiama informacija? Nuo šių komunikacijos pajėgumų priklauso, kiek plačiai verta skleisti savo turimą informaciją ir tai, ką jiems nurodyti kaip kontaktinius asmenis tolesnei komunikacijai.

Daugiau naudingos informacijos:

Ar verta bendrauti su žiniasklaida?

Bendravimas su žurnalistais: 7 bjauriausios klaidos

Ką vertina žurnalistai?

Tradicinės ir naujosios žiniasklaidos formos: ką rinktis?

Taip pat susijusios naudingos informacijos bus ateities įraše, kuriame pasakosiu apie komunikavimo su žiniasklaida masiškai ir tikslingai privalumus, skirtumus, ir kituose. Sekite Darnią komunikaciją svetainėje, Facebook ir LinkedIn! 

Jeigu manote, kad šis įrašas gali būti naudingas Jūsų pažįstamiems, pasidalykite juo su jais.

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: