Ar verta bendrauti su žiniasklaida?

Bendravimo su žiniasklaida nauda nėra lengvai apibrėžiama, pavyzdžiui, skaičiais. Tokio pobūdžio viešieji ryšiai tikrai nėra skirti tiesiogiai skatinti pardavimus. Tai – įvaizdžio kūrimo dalis. Be to, kartais susidūrus su žurnalistais ir nudegama – tai pacitavo ne taip, kaip mums norėjosi, tai ne tokiame kontekste pateikė, kaip įsivaizdavome.

Tad ar apskritai verta prasidėti su žiniasklaida?

Geriausia, jeigu įmonė bendravimo su žiniasklaida gaires ir tikslus nusistato bendroje marketingo arba komunikacijos strategijoje (strategija – išorinė komunikacija – laiškai, ataskaitos, naujienlaiškiai, pranešimai spaudai, socialinė medija). Su šia strategija turi būti supažindinti visi įmonės darbuotojai be išimčių, nes bet kada gali prireikti bet kurio iš jų pagalbos teikiant atsakymus žiniasklaidai ir pan., ir procesai vyks daug sklandžiau, jeigu visi darbuotojai žinos, kokia iš to vertė įmonei ir jam pačiam.

Apskritai bendravimo su žiniasklaida pagrindinius privalumus būtų galima išskirti tokius (nekalbant apie mokamą reklamą):

  • Su žiniasklaida gali būti pasiekta daug didesnė ir įvairesnė auditorija, nei vien savais kanalais (interneto svetainė, socialiniai tinklai ir pan.);
  • Geresnis naujienos pozicionavimas interneto paieškoje;
  • Didesnės raiškos formų galimybės (spauda, internetas, televizija, radijas);
  • Vartotojai žiniasklaidą laiko autoritetinga, tad jeigu joje yra cituojami jūsų įmonės atstovai, jie taip pat laikomi autoritetingais.

Vis dėlto pasikartosiu: svarbu atminti, kad bendravimas su žiniasklaida – svarbi įvaizdžio dalis, verta savo strategijos, vidaus taisyklių, atsakingų asmenų. Klaidos šioje srityje gali kainuoti brangiai. Be to, iš tiesų būna žiniasklaidos priemonių, su kuriomis geriau neturėti jokių reikalų.

Sekite kitus įrašus – juose pasakosiu, kaip pasirinkti žiniasklaidos priemones komunikavimui, kaip žiniasklaidai pateikti informaciją, kad tai būtų abipusiai naudinga, kokios dažniausios klaidos siunčiant pranešimus žiniasklaidai ir panašiai.

O plačiau apie tai visada galima būtų pakalbėti konsultacijose.

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

1 comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: