Žiniasklaidos darbo specifikos išmanymas – neabejotinas privalumas siekiant efektyvios komunikacijos ir norint išvengti įvairiausių nesklandumų. Į tai įeina daugybė dalykų. Vienas jų – žinojimas, kaip bendrauti su žurnalistais.

Ankstesniame įraše vardijau tai, ko žurnalistai ir redaktoriai nemėgsta. Prisiminiau septynis komunikacijos specialistų įpročius, kurie nepasiteisina bendraujant su žurnalistais. O žinant, kas nėra pozityvu, verta žinoti ir dar kelis dalykus, kurie šį bendravimą padaro sklandesnį.

Taigi žurnalistai ir redaktoriai vertina:

Informaciją. Kuo daugiau informacijos redakcijos gauna – tuo didesnį jos srautą gali užtikrinti, įdėdamos mažesnį kiekį savo darbo. Tai ypač aktualu naujienų portalams, kuriems informacijos gausa yra viena iš reikšmingiausių konkurencinių priemonių, tačiau galioja ir kitoms žiniasklaidos priemonėms. Tai – pranešimai spaudai, interviu, komentarai aktualiomis temomis, galimų temų pasiūlymai, informacija apie būsimus įvykius ir pan. Žinoma, informaciją reikia pateikti tinkamu laiku, tinkamai paruoštą. Tai – plati tema, kurią prireikus galima aptarti konsultacijos metu.

Kontaktus. Žurnalistai ir redaktoriai operuoja didžiuliu kiekių kontaktų, ir patyrusiam žurnalistui prisiskambinti net aukščiausiems šalies pareigūnams nėra sudėtinga. Be to, jų informacijos paieškos įgūdžiai taip išlavinti, jog kitas žmogus net nesugalvotų tokių būdų, kokių žino žurnalistai, kad surastų reikiamus kontaktus. Vis dėlto kontaktai – vienas iš didžiausių redakcijų lobių, ir pasidalydami joms naudingais kontaktais, padarysite paslaugą ir žurnalistams, ir sau. Tai gali būti jūsų įmonės specialistų, atsakingų už tam tikras sritis, telefonų sąrašas, ar jūsų paties kontaktai nurodant, kokiais klausimais galima kreiptis dėl komentarų ir pan. Tuomet bus daug didesnė tikimybė, jog prireikus komentaro tam tikra tema, bus pakalbinti jūsų įmonės specialistai.

Pranešimus apie klaidas. Ar tai susiję su jūsų įmonės informacija, ar nesusiję, tačiau redakcijoms labai svarbu daryti kuo mažiau klaidų. Visiškai jų išvengti neįmanoma, nes jose dirba ne robotai. Juo labiau, kad šiuolaikinėmis konkurencijos sąlygomis žurnalistai rengti informaciją yra priversti antžmogiškais tempais, o redagavimo resursai redakcijose įprastai – labai menki. Tad visi pranešimai apie padarytas klaidas redakcijoms yra labai vertingi.

Grįžtamąjį ryšį. Nors ir būtų labai užsiėmę, žurnalistai ir redaktoriai tikrai įvertins parašytą laiškelį ar žinutę, įvertinančią jo atliktą profesionalų darbą. Nereikia liaupsių straipsniams ar reportažams, kuriuose natūraliai teigiamai kalbama apie jūsų atstovaujamą įmonę – priverstumėte žurnalistą jaustis, lyg jis padarė jums užsakomąjį darbą. Tačiau nedidelė žinutė su komplimentu, tarkime, „Mačiau Jūsų straipsnį, labai profesionalus / gražiai / aiškiai parašytas! Dėkui!“ – tikrai būtų naudinga. Gerokai aukštesnis lygis – nuryti ego ir nuoskaudą ir padėkoti, kai tema yra nepalanki jums, bet žurnalistas darbą atliko nešališkai ir sekdamas moraliniais principais. Vienas labiausiai įsiminusių atvejų iš mano žurnalistės patirties, kai po labai sunkios temos publikavimo (jai parengti reikėjo įsigilinti į sudėtingus teisminius procesus, skaityti bylas, kalbėti su skaudžiai nukentėjusiais žmonėmis  ir pan.), sulaukiau padėkos už profesionaliai atliktą žurnalistinį darbą iš tos pusės, kuri straipsnyje buvo „blogoji“. Situacijoje, kuri ir taip yra nepalanki, tokia reakcija yra geriausia, ką galima padaryti iš orumo pozicijos.

Maistą ir dovanas. Galbūt skamba buitiškai, tačiau tai yra žmogiška realybė: konferencijas, kuriose nėra nė arbatos su sausainiukais, žurnalistai prisimins su kartėliu, o dovanos per šventes ar suvenyrai per svarbiausias konferencijas tikrai kuria gražią atmosferą. Tai nereiškia, kad pamaitinti ar apdovanoti žurnalistai rašys jums palankiai. Tai tik simbolis, parodantis, kad vertinate jų laiką ir darbą. Be abejo, reikia žinoti, kad žurnalistai negali priimti bet kokių dovanų, arba turi jas skirti redakcijai. Tai – dar viena svarbi ir plati tema, verta atskiro aptarimo. Jos neišmanant, galima patekti į itin nemalonias situacijas ir pakenkti verslo įvaizdžiui.

Linkiu jums darnos ir sklandžios komunikacijos!

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

6 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: