Kaip tikslingai atrinkti reikiamus žiniasklaidos kontaktus?

Žiniasklaidos kontaktai, kuriems bus teikiama informacija, yra parenkami pagal savo pristatomos naujienos temą, norimą pasiekti auditoriją. Taip pat pagal pasirinktą komunikacijos būdą:

Tikslingam komunikavimui reikia pasirinkti žiniasklaidos priemones pagal išsigrynintus poreikius, ir bendrauti su atitinkamu skyriaus redaktoriumi arba vyriausiuoju redaktoriumi. 

Informaciją siunčiant masiškai – verta siųsti bendrais elektroniniais paštais, taip pat pridedant atitinkamų skyrių redaktorius pagal savo siunčiamos informacijos tematiką. Pavyzdžiui, jeigu siunčiate informaciją apie sportą, pateikite ją bendrais redakcijų kontaktais ir taip pat išsirinkite bei pridėkite visų žiniasklaidos priemonių, kiek jums tai įmanoma, sporto redaktorių kontaktus. Tai užtikrina, kad reikiama informacija pasieks tikslinį asmenį, o jeigu jo nėra redakcijoje, jis tą dieną nedirba, jo kolegos tai žinos ir panaudos šią informaciją gavę bendruoju redakcijos paštu.

Komunikavimo masiškai ir tikslingai skirtumai

Kaip jau minėta, informaciją žiniasklaidai galia teikti arba masiškai, siunčiant daugeliui kontaktų vienu metu, arba tikslingai, pasirenkant ir bendraujant su konkrečiais žurnalistais ar redaktoriais.

Komunikacija urmu naudinga, kai:

  • Norima pasiekti kuo platesnę auditoriją, ir jos nebūtina diferencijuoti;
  • Informacija yra tokio turinio, kuris gali būti įdomus plačiai auditorijai ir aktualus daugeliui žiniasklaidos priemonių.

Tikslinė komunikacija naudinga, kai:

  • Norima būti užtikrintiems, kad informacija bus publikuota;
  • Norima užmegzti išskirtinius ryšius su konkrečiomis žiniasklaidos priemonėmis, informaciją pateikiant išskirtinai joms;
  • Norima suteikti paskatinimą konkretiems žurnalistams, žiniasklaidos priemonei, toliau domėtis  konkrečia tema. Ši tema tuomet taptų išskirtinai šio žurnalisto tema, nes jis būtų pirmas, ją iškėlęs į viešumą;
  • Norima pasiekti auditorija aiškiai apibrėžta.

Komunikuojant su tiksline žiniasklaidos priemone:

  • Būtinas asmeniškas, profesionalus bendravimas;
  • Informacija turi būti pritaikyta konkrečiai žiniasklaidos priemonei.

Siunčiant masiškai:

  • Tekstą būtina pasiruošti taip, kad informacija būtų naudinga daugeliui;
  • Leisti suprasti, kad informacija siunčiama masiškai, bet nerodyti kitų adresatų (elektroninio pašto BCC funkcija).

Bet kuriuo atveju, verta nepagailėti laiko ir pasiruošti žiniasklaidos kontaktų duomenų bazę, kurioje juos susistemintumėte įvairias pjūviais, pavyzdžiui: radijas; televizija; portalų bendri kontaktai; didžiųjų portalų verslo redaktoriai, didžiųjų portalų sveikatos redaktoriai; laikraščiai; regioninė žiniasklaida; kt.

Tam, kad būtų patogu pasinaudoti šiomis bazėmis, el. pašto adresus surašykite vieną po kito – tuomet siunčiant laiškus nukopijuosite juos vienu ypu.

Daugiau inofrmacijos susijusiomis temomis:

Tradicinės ir naujosios žiniasklaidos formos: ką rinktis?

Kaip pasirinkti, su kokiomis žiniasklaidos priemonėmis bendrauti?

Ką vertina žurnalistai?

Jeigu manote, kad šis įrašas gali būti naudingas Jūsų pažįstamiems, pasidalykite juo su jais.

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: