fbpx

Kaip pasirinkti, su kokiomis žiniasklaidos priemonėmis bendrauti?

Skirtingos žiniasklaidos formos

Norint teikti informaciją žiniasklaidai, visų pirma reikėtų išsigryninti, su kokiomis jos priemonėmis vertėtų užmegzti ryšius. Tam verta atlikti tam tikrus žingsnius ir atsakyti į klausimus, padedančius geriau suprasti savo poreikius bei galimybes.

Išgryninti komunikuojamos informacijos tikslus

Jeigu jūsų tikslas yra kuo platesnis prekės ženklo, projekto, įvykio ar pan. žinomumas, tada paprastai verta bandyti teikti informaciją visoms žiniasklaidos priemonėms ir tikėtis kuo didesnės jos sklaidos. Jeigu rezultatas, kurio tikimasi, yra kuo aukštesnė pozicija interneto paieškos rezultatuose, galbūt verta siųsti informaciją didžiausiems naujienų portalams ir pan.

Nusistatyti, kokią auditoriją norima pasiekti

Konkrečios žiniasklaidos priemonės turi gana aiškiai apibrėžtas auditorijas. Galite pateikti užklausas dominančioms žiniasklaidos priemonėms apie jų auditoriją ir pagal tai priimti sprendimą, kuriai iš jų teikti informaciją. Pavyzdžiui, jeigu norite rašyti apie naujausių traktorių privalumus, o jų pardavimus vykdote Žemaitijoje, pasirinksite šiame krašte leidžiamus laikraščius ar šio regiono naujienų portalus, ir iš jų galite išsirinkti tuos, kurie turi didžiausią auditoriją arba teikti informaciją jiems visiems. Teikti informaciją bendrai, didžiosioms žiniasklaidos priemonėms, gali būti net neprasminga, jeigu nesugebėtumėte teikti savo paslaugų interesantams iš kitų regionų. Tokiu taveju net teksto stilistiką galima pritaikyti konkrečiai auditorijai.

Apsibrėžti, ką galite pasiūlyti žurnalistams kaip įdomų turinį

Dar prieš pradedant kurti turinį reikia apsibrėžti, ką jūsų organizacija ar jūs, kaip asmuo, galite siūlyti kaip unikalų, įdomų, ekspertinį turinį. Tai svarbi rinkodaros strategijos dalis. Ši sistematizuota informacija bus naudinga ir tada, jeigu žiniasklaidai pateikta jūsų informacija žurnalistus paskatins pasidomėti plačiau, užmegzti su jumis gilesnį kontaktą ir ateityje kalbinti kaip ekspertą ar pan. Įvertinus, kokį turinį galite siūlyti, tampa aiškiau, ir kokioms žiniasklaidos priemonėms jis gali būti įdomus.

Įsivertinti savo komunikacijos pajėgumus

Ar esate pasiruošę ir galėtumėte operatyviai reaguoti, jeigu vienu metu sulauktumėte daugelio užklausų iš žiniasklaidos priemonių, kurioms nusiuntėte pranešimus? Kas būtų už tai atsakingas? Į ką galėtų operatyviai kreiptis šis žmogus, kokia būtų atsakymų tvirtinimų organizacijoje procedūra? Kaip ir per kiek laiko būtų pateikiama informacija? Nuo šių komunikacijos pajėgumų priklauso, kiek plačiai verta skleisti savo turimą informaciją ir tai, ką jiems nurodyti kaip kontaktinius asmenis tolesnei komunikacijai.

Daugiau naudingos informacijos:

Ar verta bendrauti su žiniasklaida?

Bendravimas su žurnalistais: 7 bjauriausios klaidos

Ką vertina žurnalistai?

Tradicinės ir naujosios žiniasklaidos formos: ką rinktis?

Individualiais efektyvaus bendravimo su žiniasklaida patarimais mielai pasidalyčiau privačioje konsultacijoje arba mokymuose.

Rūta Grigolytė-Linkevičienė, komunikacijos konsultantė

Turite klausimų, norite pasitarti

ar sužinoti daugiau?

© Darni komunikacija, 2019. Visos teisės saugomos