Vienas iš svarbiausių komunikacijos strategijos rengimo etapų (tiesa, nesvarbių etapų jame ir nėra) yra apsibrėžimas, kas už ką gali būti atsakingas ją įgyvendinant.
Prieš imantis komunikacijos planavimo, būtina turėti atsakymus į tokius klausimus:
- Kokį biudžetą galime skirti komunikacijos strategijos arba koncepcijos (gairių) parengimui?
- Kokį kasmėnesinį biudžetą galime skirti komunikacijos ir reklamos priemonėms?
- Kokie yra komunikacijos tikslai?
- Kokius veiksmus įgyvendintų kokie išoriniai partneriai?
Tik pagal tai komunikacijos ekspertai gali siūlyti tam tikrus pirminius sprendimus, kurie atitiktų Jūsų galimybes ir poreikius.
Efektyvus atsakomybių paskirstymas – labai svarbus elementas norint sklandaus darbo ir gerų rezultatų. Taigi siekiant atsakyti į ketvirtąjį klausimą, labai svarbu išsigryninti, kokias kompetencijas kuri šalis gali pasiūlyti: kokių komunikacijos kompetencijų yra organizacijoje, o kokių reikės iš išorės partnerių.
Galite pasinaudoti modeliu, kuriame apibrėžiu savo kompetencijas, ir pritaikyti pagal savo poreikius, skirstant turimas / trūkstamas ir reikiamas / nebūtinas kompetencijas:
Šį modelį galima papildyti ir daugiau reikiamų elementų. Toks kompetencijų išgryninimas padės lengviau svarstyti, kiek resursų reikėtų kokiai priemonei įgyvendinti, į kurias verta investuoti, o kokių gal ir nesvarstyti einant į kitus strategijos rengimo etapus. Verta išklausyti specialisto nuomonės, kuo skiriasi tam tikros komunikacijos ir rinkodaros priemonės, kokios yra rizikos norint atiduoti viską arba daugelį priemonių į vienas rankas, ir kaip turėtų būti derinami procesai, kai šios priemonės patikimos skirtingiems partneriams.
Norite apie komunikacijos strategijos rengimą sužinoti daugiau? Susisiekime dėl mokymų arba konsultacijos!
Rūta Grigolytė-Linkevičienė, komunikacijos konsultantė