SEO (Search Engines Optimization) yra svetainės viešinimo internete strategija, kuri padeda būti pastebėtiems ir pritraukti potencialius klientus. Praktikoje susiduriu, kad dalis savo prekės ženklo ar organizacijos komuniakciją norinčių žmonių nežino, ką apima sąvoka „SEO“ ir dėl ko jis svarbus. Tad aptarkime esminius punktus, kaip SEO veikia ir kodėl svarbu jam skirti dėmesio.
Su SEO susiję mitai
Susiduriu su nemažai sustabarėjusių, bet dažnai nepagrįstų įsitikinimų:
- SEO yra nereikalingas, jeigu esame nedidelis verslas,
- SEO baisiai daug kainuoja,
- SEO gali „padaryti“ bet kas,
- Arba atvirkščiai – prie SEO gali liestis tik šios srities super ekspertai,
- SEO nebūtinas, jeigu perkame reklamą…
…ir tai tik dalelė stereotipų.
Taip, SEO platybėse yra priemonių, kurios gali kainuoti daugiau, reikalauti daug laiko ir kitų išteklių. Tačiau daug kas iš to, ką apima SEO, yra tiesiog būtina kiekvieno verslo komunikacijos higiena. Kiekvieno. Kodėl?
SEO – kas tai?
Jeigu labai trumpai, SEO yra paieškos sistemos optimizavimas, kai visus naudojamus komunikacijos įrankius pritaikome taip, kad jie atitiktų paieškos sistemų reikalavimus ir būtų efektyviausi randant mūsų svetainę ar tekstus paieškos rezultatuose.
SEO tipai yra –
Išorinis SEO: tai viskas, ką atliekate už savo internetinės svetainės ribų, siekdami pagerinti jos matomumą ir reputaciją internete. Tai gali būti nuorodos į jūsų svetainę iš kitų – tarkime, partnerių – patikimų svetainių, socialinių tinklų įrašai su nuorodomis, straipsniai naujienų portaluose su nuorodomis į svetainę.
Vidinis SEO: tai viskas, ką atliekate tiesiogiai savo svetainėje, siekdami pagerinti jos efektyvumą bei tinkamumą paieškos variklams ir naudotojų patirtį. Tai gali būti turinio optimizavimas pasitelkiant tinkamus ranktažodžius, meta aprašymus, antraštes, tinkamo dydžio ir aprašų nuotraukos, vidinės nuorodos, tinkama svetainės struktūra, greičio optimizavimas, mobiliesiems įrenginiams pritaikytas dizainas ir kt.
Viena svarbiausių SEO strategijos dedamųjų yra raktažodžiai. Jie yra esminiai norint pasiekti tinkamą auditoriją. Tai raktiniai žodžiai, kurie atitinka jūsų veiklos sritį, potencialių klientų poreikius, jūsų išgrynintas pagrindines komunikacijos temas. Tinkamas raktažodžių parinkimas gerina svetainės matomumą paieškos rezultatuose ir stiprina konkurencines pozicijas internete.
Kodėl SEO yra svarbu?
Mano pačios praktinė patirtis tokia, kad net be didesnių investicijų, susitvarkius SEO higieną, „mažiukams“ galima konkuruoti interneto paieškose su gerokai masyvesniais rinkos veikėjais.
SEO naudos yra tokios:
– Didinamas matomumas interneto rezultatuose. Kur įprastai žmonės ieško produktų ar paslaugų? Taip, internete! Turėdami gerą SEO strategiją, padidinate savo galimybes būti pastebėtiems internete.
– Didesnis svetainės lankytojų srautas. O tai reiškia didesnes galimybes konvertuoti lankytojus į klientus.
– Mažesnės išlaidos reklamai. Nors SEO gali reikalauti laiko ir pastangų, tai yra ilgalaikės investicijos. Palyginti su mokamomis reklamos kampanijomis, kurios veikia tik tol, kol „kapsi“ reklamos pinigai, gerai optimizuota svetainė gali pritraukti organinį srautą be papildomų išlaidų, o straipsniai ir kiti tekstai lieka internete amžiams (na, bent jau ilgam).
Tikiuosi, kad šis tekstas kiek prasklaidė SEO mistikos šydą. O jeigu kyla daugiau klausimų, galime pasikalbėti.