5 patarimai besiruošiantiems rašyti komercinius tekstus

Tekstų rašymas

Kai kam gali atrodyti, kad rašyti gali beveik bet kas, kas sako, jog turi įkvėpimo arba mokykloje jam gerai sekėsi lietuvių kalbos pamokose. Tačiau prie įkvėpimo ir daugmaž gero lietuvių kalbos išmanymo iš tiesų reikia daug darbo, kad tekstai būtų kokybiški ir nepridarytų gėdos prekės ženklams, kuriems planuojate kurti tekstus.

Pateiksiu kelis patarimus galvojantiems apie komunikacijos specialisto, komercinių tekstų rašytojo karjerą.

1. Kritika ir redagavimas – būtinas etapas

Pirma, ne vienus metus jūsų tekstus turi kažkas skaityti ir negailestingai kritikuoti bei redaguoti, paaiškindami klaidas. Tai labai nemalonus procesas, be kurio išmokti tikrai taisyklingai rašyti beveik neįmanoma.

Įdomu tai, kad skirtingi redaktoriai suteikia skirtingos patirties: pavyzdžiui, laikraščiuose mane mokė vienų dalykų, televizijoje – kitų, radijuje akcentuodavo dar kitus. Visur, kur buvau argumentuotai kritikuojama, įgijau neįkainojamos patirties. Šios pamokos dažnai skaudžios, bet jos formuoja profesionalą.

2. Daug skaityti

Antra, reikia daug skaityti. Tai lavina stilių, atidumą stiliaus ir gramatikos klaidoms, praplečia mąstyseną. Skaitant įvairių žanrų tekstus – nuo publicistikos iki grožinės literatūros – natūraliai atsiranda pojūtis, kas yra gera kalba, kas kuria sklandumą, o kas – trikdo skaitytoją.

3. Smalsumas ir tikrinimasis

Trečia, reikia būti smalsiam ir ieškoti atsakymų į visus kalbos vartosenos klausimus iš karto, kai jie kyla. Nežinote, kaip lietuviškai skamba egzotiškos vietovės pavadinimas? Nesate tikras, ar vartotina tam tikra žodžio forma esamame kontekste? Tikrinkitės. Tam internete yra patikimų išteklių – Valstybinės lietuvių kalbos komisijos svetainė, „Dabartinės lietuvių kalbos žodynas“, Lietuvių kalbos instituto ištekliai.

Profesionalumas kyla ne iš „maždaug žinojimo“, o iš tikslumo.

4. Nuolat domėtis naujienomis

Ketvirta, reikia domėtis šios srities naujienomis, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos teikiama informacija ir pan. Kalba nėra sustingęs reiškinys – ji kinta, atsiranda naujų žodžių, formuluočių, gairių. Kas nori rašyti šiuolaikiškai, turi būti nuolat informuotas.

5. Technologijų pagalba

Ir penkta, žinoma, reikia nepatingėti įsidiegti klaidas tekste žyminčio įskiepio. Rašybos tikrintuvai ar stiliaus įrankiai neišmokys taisyklingai rašyti, bet padės greitai pastebėti akivaizdžias klaidas, kurių kitaip galėtume nepamatyti.

Klaidos vis tiek liks – ir tai normalu

Galiausiai, net ir visa tai vykdant, retkarčiais darysime klaidų. Nesame robotai, ir niekas nuo jų negali apsaugoti 100 procentų. Tad parašius tekstą linkiu visuomet siekti jo užsakovo ar kolegų atsiliepimo. Tai padės išgaudyti ir galimas smulkias klaideles.

Klaidos nėra pasaulio pabaiga, tačiau nuolatinis siekis jas pastebėti, pripažinti ir taisyti – tai profesionalumo ženklas.

Sėkmės rašyme! Nes tai nėra tik įkvėpimo akimirkos – tai kelias, kupinas kritikos, nuolatinio mokymosi ir kantrybės. Bet kartu – labai įdomus ir kūrybiškas.

Domina turinio kūrimo paslaugos?

Grįžti į tinklaraštį

Norite stiprinti savo komunikaciją?
Susisiekite su manimi ir rasime Jums tinkamiausią sprendimą:

© Darni komunikacija, 2019. Visos teisės saugomos. Svetainė: Darni komunikacija