Nesipuikuokime krizės akivaizdoje

Krizių komunikacija

Koronaviruso krizės akivaizdoje stebima daugybė reiškinių, kuriuos vėliau bus galima analizuoti įvairiais aspektais. Įdomūs dalykai vyksta ir komunikacijoje. Kai situacija normalizuosis, galbūt pateiksiu daugiau įžvalgų, tačiau dabar norėčiau palinkėti mums visiems vieno – kad nesipuikuotume krizės akivaizdoje. Komunikacijos prasme tai atrodo tikrai klaikiai ir daro didelę žalą įvaizdžiui (nors pardavimų prasme, tikiu, kad gali turėti kažkokį laikiną teigiamą poveikį).

Ką reiškia „puikavimasis krizės metu“?

Kalbu apie atvejus, kai šioje situacijoje kažkas vis patempia už liežuvio pasisakyti, jog kiti tai elgiasi kvailai, o štai aš padarysiu protingai. Pavyzdžiui:

  • „Kol kiti rašo patarimų straipsnius, kaip efektyviai dirbti iš namų, aš pasiūlysiu jums daug naudingesnį…“
  • „Būti didvyriu ir dirbti nuotoliu, kai tam yra galimybės, gali kiekvienas, o mes būsime išskirtiniai ir, nors galime dirbti iš namų, toliau priimsime klientus savo biure.“

Tokia komunikacija sukuria ne inovatorių ar lyderių įspūdį, o arogantiškų, kitus menkinančių veikėjų vaizdą.

Kodėl toks tonas neveikia?

Pirma, tik mums patiems gali atrodyti, kad mūsų sprendimas yra geresnis už kitų. Neadekvati savimeilė yra nebrandumo požymis. Žmonės tai tikrai jaučia, ir tai tikrai nepadės išsaugoti verslo tokiame įtemptame kontekste.

Antra, puikavimasis, arogancija supriešinant save su kitais savaime yra negatyvus dalykas. Negatyvas traukia negatyvą, tai natūralu. Tad ir negatyvių reakcijų sulauksime daug daugiau – kartais net iš visai nesusijusių žmonių, kurie tiesiog pavargo nuo perdėto pasipūtimo.

Trečia, visa tai, ką pasakome lygindamiesi su kitais, galima pasakyti ir pozityviai. Pavyzdžiui:

  • „Manau, kad šiuo metu mano skaitytojams būtų labai naudinga sužinoti apie […], dėl to parengiau apie tai straipsnį.“
  • „Mes rūpinamės savo darbuotojų sveikata ir suteikiame jiems galimybę dirbti nuotoliu. Tačiau žinome, kad daliai mūsų klientų itin svarbūs tiesioginiai susitikimai, dėl to ypač dėkojame tiems darbuotojams, kurie sutiko toliau teikti paslaugas dirbdami biure.“

Šiuo atveju komunikacija išlieka ta pati – bet tonas kardinaliai skiriasi. Pirmu atveju menkiname kitus, antru – parodome savo sprendimus ir sustipriname savo įvaizdį kaip atsakingų ir brandžių.

Ketvirta, šiuo metu naudingiausi bus tik tie, kurie savo žodžiais, veiksmais ir iniciatyvomis veiks vienijančiai, o ne skaldančiai. Būtent šiuo laiku reikia pabrėžti solidarumą, palaikymą ir pagarbumą, nes tai yra pagrindinės vertybės, padedančios įveikti krizę.

Kuklumas kaip vertybė

Linkiu mums visiems šiek tiek kuklumo šiuo sunkiu metu. Kuklumas nereiškia silpnumo ar idėjų stokos – jis reiškia gebėjimą kalbėti apie save taip, kad nepamintume kitų. Kuklumas padeda kurti tvaresnį įvaizdį, stipresnius ryšius su klientais ir partneriais bei ilgalaikę reputaciją, kuri išlieka ir pasibaigus krizei.

Individualiais darnaus darbo nuotoliu patarimais mielai pasidalyčiau privačioje konsultacijoje.

Svarstote apie vidinės komunikacijos stiprinimą pasitelkiant mokymus?

Grįžti į tinklaraštį

Norite stiprinti savo komunikaciją?
Susisiekite su manimi ir rasime Jums tinkamiausią sprendimą:

© Darni komunikacija, 2019. Visos teisės saugomos. Svetainė: Darni komunikacija