Organizacijai ar prekės ženklui pasiekus tam tikrą brandą, paprastai įsivertinama, jog iki šiol vykdyta komunikacija nebetenkina, neatitinka organizacijos augimo poreikių ir perspektyvų. Kai poreikis tikslingai komunikacijai išauga – laikas pasirengti arba atnaujinti turimą strategiją, kuri padėtų komunikacijai skiriamą laiką, jėgas ir biudžetą išnaudoti maksimaliai efektyviai.
Jeigu nusprendėte, kad Jūsų prekės ženklui ar organizacijai atėjo toks laikas – galiu Jums padėti.
Komunikacijos strategija – tai išsamus, aiškią struktūrą turintis planas, kuris padeda organizacijai siekti strateginių tikslų ir palaikyti santykius su savo auditorijomis.
Kaip rengiama komunikacijos strategija?
Rengiant komunikacijos strategiją, labai svarbus organizacijos / prekės ženklo atstovų įsitraukimas, kadangi dirbama mišriai: reikalingas ne tik mano individualaus darbo laikas, bet ir bendros darbinės sesijos.
Per pirmąjį susitikimą aptariami abipusiai lūkesčiai ir preliminarus strategijos rengimo planas. Komunikacijos strategijos rengimas paprastai apima tris etapus:
- esamos situacijos analizę (kur esame);
- apibrėžimą, kaip norime būti matomi (kur norime būti);
- komunikacijos planą (kaip pateksime, kur norime būti).
Kiekvienas etapas įprastai trunka nuo 2-3 kalendorinių savaičių iki poros mėnesių, priklausomai ir nuo darbo apimčių, ir nuo pačios organizacijos atstovų įsitraukimo. Bendriems aptarimams, sesijoms organizuojami susitikimai kiekvieno strategijos rengimo etapo pradžioje ir pabaigoje. Susitikimai organizuojami nuotoliu (internetu). Tarp jų vykdau daug individualaus darbo, pateikiu klausimus ir prašau informacijos, reikalingos strategijai rengti.
Ruošdama strategiją, suteikiu Jums reikiamas ir didelės vertės žinias apie komunikacijos įrankių valdymą, naujausias komunikacijos tendencijas, teisinius su komunikacija ir rinkodara susijusius aspektus. Siūlomus įrankius parenku tokius, kad perspektyvoje galėtumėte būti maksimaliai nepriklausomi nuo išorės pagalbos.
Strategijos struktūra ir jos rengimo etapų dedamosios gali šiek tiek skirtis priklausomai nuo organizacijos ar prekės ženklo specifikos, veiklos pobūdžio.
1. Kur esame? Komunikacijos situacijos analizė, arba komunikacijos auditas
Analizė yra įrankis pažiūrėti į komunikaciją kaip į vieningą sistemą, apimančią skirtingus kanalus, ir įvertinti ją nauju žvilgsniu. Šiame etape analizuojama ir įvertinama dabartinė komunikacijos skirtingais kanalais situacija, sprendžiama, kas tenkina / kas ne, siūlomi sprendimai ir formuluojamos išvados – reikiami darbai pasirinktiems pokyčiams įgyvendinti.
- Organizacijos vizualinio identiteto analizė
- Svetainės techninė, SEO būklės analizė
- Socialinių tinklų komunikacijos analizė
- Komunikacijos su tikslinėmis auditorijomis, klientais situacijos fiksavimas
- Turimų auditorijų duomenų fiksavimas
- Paieškos internete rezultatų vertinimas (esant poreikiui atlikti išsamų reputacijos tyrimą, pasiūlomi patikimi partneriai)
- Konkurencinių pasiūlymų apžvalga
- Komunikacijos stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių (SWOT) analizė
- Išvados: ką norime patobulinti po atliktos analizės?
2. Kur norime būti? Apie organizaciją / prekės ženklą
Šiame etape išgryninami esminiai organizacijos ar prekės ženklo elementai, kurie tampa būsimų komunikacijos žinučių pagrindu.
- Prekės ženklo istorijos gryninimas
- Prekės ženklo archetipo, komunikacijos tono apibrėžimas
- Auditorijų formavimas ir marketingo personų kūrimas
- Vizualinio identiteto kūrimas (esant šiam poreikiui, turi atlikti šios sriteis profesionalai)
- Prekės ženklo pažado, siūlomų verčių ir naudų gryninimas
3. Kaip pateksime ten, kur norime būti? Komunikacijos planas
Šiame etape suformuojamas konkretus komunikacijos priemonių planas, kuris padės įgyvendinti antrajame etape apibrėžtą įvaizdį.
- Komunikacijos misijos ir vizijos nustatymas
- Komunikacijos strateginių krypčių, tikslų, uždavinių ir priemonių (kanalų, komunikacijos formų) nustatymas
- Komunikacijos turinio (temų, šūkių, vartojamų sąvokų, raktažodžių) išgryninimas
- Priemonių plano (išėjimų) sudarymas
- Komunikacijos biudžeto sudarymas
- Komunikacijos vykdymo procesų nustatymas
Komunikacijos strategijos įgyvendinimo darbai
Atkreiptinas dėmesys, kad strategijos parengimas ir įgyvendinimas – skirtingi dalykai. Komunikacijos strategijos įgyvendinimui jau jos rengimo procese gali būti reikalinga atlikti įvairių techninių ar kūrybinių darbų, kuriuos vykdytų kiti išoriniai partneriai arba organizacijos žmonės. Pavyzdžiui, jeigu reikalinga kurti naują vizualinį identitetą, tobulinti interneto svetainę, rengti naujus reprezentacinius tekstus ar pan.
Dažnai strategijos įgyvendinimui prireikia kai kurių arba visų šių papildomų darbų:
- Naujos svetainės struktūros sudarymas
- Naujos svetainės sukūrimas
- Įvairaus lygio SEO darbai
- Naujų paskyrų sukūrimas (Google Business, Google Search Console ir pan.)
- BDAR modulių svetainei parengimas ir diegimas
- Naujų funkcionalumų svetainei diegimas
- Naujo vizualinio identiteto kūrimas, stiliaus knyga (brandbook) ir šablonai socialinių tinklų, svetainės vizualams
- Išsamus reputacijos tyrimas, jeigu planuojama jį kartoti kasmet
- Naujų svetainės tekstų parengimas
- Organizacijos lyderių fotosesija
- Kiti
Esant poreikiui, šiems darbams galiu pasiūlyti patikimus partnerius. Kai kuriuos iš šių darbų atskiru susitarimu galite patikėti ir man.
Jeigu turite papildomų klausimų arba norite pasitarti, lauksiu Jūsų žinios!