Ankstesniame įraše aptariau, kaip teikti aktualijų komentarus, kad žurnalistai panaudotų mūsų siūlomą informaciją ir jos efektas būtų kiek įmanoma pozityvesnis. Šį kartą papasakosiu, kas būdinga ekspertiniams komentarams.
Ekspertiniai tam tikrų temų komentarai, rinkos apžvalgos, prognozės žiniasklaidai gali būti siunčiamos arba vieną kartą, arba periodiškai (pavyzdžiui, metų ketvirčio nekilnojamojo turto rinkos apžvalga, kitų metų ekonomikos prognozė ir pan.). Tai bene solidžiausia turinio rinkodaros dalis.
Kas būdinga ekspertiniams komentarams?
Ekspertiniams komentarams būdingi šie požymiai:
- Paprastai jie yra rašomi paties eksperto arba įmonės iniciatyva;
- Šie tekstai turi būti parašyti itin kruopščiai, taisyklingai, kelis kartus patikrinus visus pateikiamus faktus. Tai yra įrankis kurti profesionalų, ekspertinį įvaizdį, ir klaidos juose daug kainuotų;
- Komentarai rašomi pirmu asmeniu paties eksperto (dažnesniu atveju) arba įmonės vardu;
- Šie tekstai yra ilgesni, lyginant su pranešimais spaudai. Paprastai jie būna 1,5 – 2 lapų apimties, gali būti kiek trumpesni ar ilgesni;
- Tokio tipo komentaruose gali būti pastebimas savitesnis rašymo stilius, naudojamas korektiškas, švelnus humoras, jie gali būti šališkesni, nei kitokio formato tekstai.
Kituose įrašuose pasakosiu apie kitus žiniasklaidai teikiamos informacijos formatus.
Individualiais efektyvaus bendravimo su žiniasklaida patarimais mielai pasidalyčiau privačioje konsultacijoje arba mokymuose.
Rūta Grigolytė-Linkevičienė, komunikacijos konsultantė