Jūsų krepšelis kol kas tuščias.
Ekpertinė komunikacija ir baimės

Baimė, nepasitikėjimas, neryžtingumas – tokias emocijas patiria daugelis žmonių, svarstančių apie aktyvesnę ekspertinę komunikaciją ir ypač – pasirodymus žiniasklaidoje.
Jie turi sukaupę daug žinių. Jie tiki savo verslais ir veiklomis. Jie savo darbais kasdien pasaulį daro geresnį. Jie tikrai turi ką papasakoti. Tačiau komunikacijos intensyvinimas, jeigu iki tol joje nefigūravo patys žmonės – gąsdina. Nes didesnis viešumas padaro mus ne tik labiau matomus bei girdimus (tai ir yra tikslas), bet ir labiau pažeidžiamus.
Komunikacija žiniasklaidos kanaluose turi savų rizikų. Socialiniuose tinkluose visuomet gali pasiekti „ne ten pataikę“ kritikai. Reiškiama ekspertinė nuomonė, net ir pagrįsta bei diplomatiška, gali sulaukti pasipriešinimo.
Praėjusią savaitę nuoširdžiame ir šiltame pokalbyje su vienos sostinės mokyklos vadovais kalbėjomės apie šias baimes ir tuo pačiu – apie galimybes, kurios atsiveria jas peržengus.
Po to pokalbio galvojau, kokiu keistu laiku gyvename: yra tūkstančiai (atsiprašau, jei ką įžeis) iš esmės bet ką į eterį leidžiančių „įtakotojų“, turinčių šimtatūkstantines auditorijas. Ir yra intelektualūs, ekspertiški, tyliai visuomenei svarbius darbus dirbantys žmonės, kuriems sunku prisiversti ryškiau save rodyti, nes jau yra patyrę, kad kartu su tuo ateis ir negatyvo.
Čia nerašysiu apie tai, kodėl verta aktyvinti savo ekspertinę komunikaciją – manau, visi tai žinome.
Parašysiu kelis akcentus, kuriuos verta sau įsivardyti tam pasirengiant:
- dar iki aktyvesnio komunikavimo priimti mintį ir augintis psichologinį atsparumą, kad negatyvių reakcijų, komentarų gali būti, ir žinoti, kaip į juos reaguosite,
- pasiruošti krizės valdymo planą su visais galimais scenarijais ir jos suvaldymo veiksmais,
- turėti aiškų planą, kokiomis temomis kaip ekspertai komunikuojate, o kokiomis – ne,
- labai nuosekliai išsigryninti savo prekės ženklo vertybes, misiją, pagrindines paslaugas, siūlomas vertes, kad kiekviename komunikacijos išėjime visa tai atspindėtumėte vieningai,
- jeigu komandoje nėra komunikacijos žmogaus, turėti patikimo komunikacininko iš išorės kontaktą, kad galėtumėte pasitarti prieš publikuojant svarbesnius įrašus arba iškilus nesklandumams,
- pradžioje ekspertinės komunikacijos srautas neprivalo būti intensyvus, galima pradėti nuo mažesnių tikslų (straipsnis ne per mėnesį, o per ketvirtį, LinkedIn 4 įrašai ne per savaitę, o per mėnesį). Taip įgausite daugiau pasitikėjimo, pajausite, ar komunikuojate su tinkama auditorija, galėsite ją tikslingiau perorientuoti ir įgysite įprotį komunikuoti reguliariai. Per aukšti pradžioje išsikelti tikslai gali tik demotyvuoti ir gąsdinti!
Linkiu visiems darnios komunikacijos ir artėjantį darbingą sezoną pasitikti su dar didesniu pasitikėjimu.
Jeigu norėtumėte pasikalbėti apie ekspertinės komunikacijos stiprinimo galimybes – susisiekime.