Rugsėjis ir spalis man pralėkė tarsi vienu atsikvėpimu: daug mokiausi, vykdžiau sau išsikeltą tikslą pravesti seriją nemokamų seminarų bei mokymų, nauji projektai atsiriekė savo laiko dalį, o kūnas pareikalavo grąžinti senas skolas bei skirti dėmesio.
Ir štai, apsižvalgiau po šio maratono – o jau sakralusis rimties laikas atėjęs, kai norisi šiek tiek pristabdyti žemiškąjį reikalų ratą ir labiau įsiklausyti į vyksmus tarp žemės ir dangaus.
Komunikacija krizių metu
Ruduo nebuvo ir nėra labai lengvas konteksto prasme. Po pandemijos, karo Ukrainoje pradžios šokų taip normalu tikėtis ilgesnio ramybės tarpsnio (kai NAUJŲ sukrėtimų būtų mažiau). Tačiau įvykiai pasaulyje neleidžia informaciniam laukui išskaidrėti ilgesniam laikui.
Tokiame kontekste prasminga atsižvelgti į visuomenėje vyraujančias nuotaikas ir, esant sukrečiančių įvykių pirmosioms dienoms, sumažinti savo kaip verslo komunikacijos srautą. Nei pasaulis, nei verslas neturi sustoti krizių akivaizdoj. Vis tik ne visada verta siekti kuo didesnio dėmesio sau su intensyvia išorine komunikacija. Net tuomet (o gal juo labiau tuomet), kai rinkodaros prasme intensyviausias – artėjančių žiemos švenčių – sezonas.
Kalbant apie vidinę komunikaciją, karai taip pat paliečia mūsų žmones. Vieni gali turėti artimųjų kariaujančiose šalyse, kiti gali būti ten gyvenę, dar kitiems tos šalys gali būti kažkaip savaip brangios, o kažkam karas gali priminti senas žaizdas arba pasėti mažai įsisąmoninamą nerimą. Įsiplieskęs žiaurus smurtas traumuoja net tada, kai vyksta toli ar neturime su juo tiesioginių ryšių.
Pažeidžiamųjų apsauga, atjauta žmonėms – vertybės, dėl kurių turėtų būti įmanoma sutarti visose organizacijose su visais jų darbuotojais. Nuo tokio pagrindų pagrindo ir vertėtų pradėti, galvojant apie tai, kaip kalbėti su savo žmonėmis apie karą ar kitas ekstremalias krizes. Žmogiškasis orumas, užuojauta yra universalūs vertybiniai principai, kurie Vakarų pasaulyje neturėtų priklausyti nuo politinių ar kitų pažiūrų.
Lyderystės strategas Curt Steinhorst pateikia variantus, kaip galima apibrėžti tokius principus: „Mes vertiname žmogaus orumą“, „Mes palaikome kenčiančius“, „Mums rūpi mūsų bendruomenė“ arba „Mes gerbiame žmones“.
„Sukurkite glaustus įmonės teiginius, pritaikydami jūsų vertybes esamai situacijai: „Kaip įmonė, mes palaikome kenčiančius“; „Kaip įmonė, mes gerbiame žmogaus orumą“. Tačiau susilaikykite nuo konkrečios pusės palaikymo. Perduokite šiuos teiginius tiesioginiams vadovams, kad jie juos naudotų komunikuodami su savo komandomis“, – pataria strategas savo įžvalgose „Forbes“.
Kai darbovietė neapsimeta, jog aplink ją nieko nevyksta arba tai, kas vyksta, visai neliečia darbuotojų, ir kai deklaruoja, primena apie savo vertybes, tai padeda žmonėms pasijusti saugiau. Ir žinoma, reikia skirti papildomą dėmesį tiems, kuriuos esama krizė galėjo paliesti tiesiogiai. Turėtume apie tokius atvejus žinoti.
Norite pasitarti?
Šiuo intensyviu laikotarpiu dažnai organizacijai prireikia atnaujinti arba kurti naują komunikacijos planą. Be to, artėja metų pabaiga, kai imame ruošti kitų metų planus. Esu tam, kad padėčiau Jums tai padaryti.
Suprantama, jog prieš užsakant komunikacijos konsultaciją, mokymus arba seminarą, gali norėtis susipažinti su konsultantu, įsitikinti, jog verta patikėti jam turimas užduotis, lūkesčius ir poreikius.
Šiuo metu svetainėje (pirmajame ir kontaktų puslapiuose) yra galimybė užsiregistruoti nemokamai sesijai. Jos metu susipažintume, aptartume Jūsų poreikius ir tai, kokie sprendimai geriausi būtent Jūsų situacijoje.
Taip pat galite rezervuoti laiką komunikacijos konsultacijai.
Konsultacijos vyksta vaizdo skambučiu. Su malonumu pasidalysiu žiniomis, kaip organizuoti lengvai valdomą komunikaciją.
Linkiu kuo ramesnio ir darnesnio likusio rudens!
Rūta Grigolytė-Linkevičienė, komunikacijos konsultantė