Jeigu įmonė turi surinkusi įdomių, visuomenei naudingų ir svarbių faktų bei duomenų, naudinga jais pasidalyti su žiniasklaida. Tai žiniasklaidos priemonėms suteikia galimybę pačioms sugeneruoti joms aktualių ir įdomių temų ir jus pakalbinti kaip duomenų šaltinį ir ekspertą.
Faktai ir duomenys turėtų būti pristatomi laikantis tokių principų:
- Atskiri faktai ir duomenys turi būti pateikti objektyviai, nesistengiant jų „pritempti“ prie norimo konteksto. Leiskite žurnalistams patiems ieškoti sąsajų;
- Tokiu atveju galima prirašyti atskirą ekspertinį komentarą, interpretuojantį faktus ir duomenis arba prognozuojantį jų poveikį ir pan.;
- Jeigu faktai ir duomenys pateikiami pranešimo forma, tekstas turi atitikti pranešimo visus spaudai ir atliktos apklausos pristatymo reikalavimus;
- Reikia pristatyti faktų ir duomenų surinkimo priežastį, tikslą, esmines aplinkybes;
- Turi būti nurodyta faktų ir duomenų surinkimo metodika, prisidėję žmonės ir pan.
Daugiau naudingos informacijos susijusiomis temomis:
Kaip rašyti žiniasklaidai teikiamus tekstus? Dažniausios klaidos
Informacijos teikimas žiniasklaidai. I dalis: aktualijų komentarai
Informacijos teikimas žiniasklaidai. II dalis: ekspertiniai komentarai
Informacijos teikimas žiniasklaidai. III dalis: atlikto tyrimo pristatymas
Informacijos teikimas žiniasklaidai. IV dalis: pranešimai spaudai
Informacijos teikimas žiniasklaidai. V dalis: esminiai įmonės įvykiai
Nuoširdūs patarimai besikreipiantiems į institucijas ir žiniasklaidą
Bendravimas su žurnalistais: 7 bjauriausios klaidos
Artimiausiu laiku naujuose tekstuose rašysiu apie kitus žiniasklaidai teikiamos informacijos formatus bei kitomis temomis, kurias svarbu išmanyti bendraujant su žiniasklaida.
Rūta Grigolytė-Linkevičienė, komunikacijos konsultantė