Kaip rašyti žiniasklaidai teikiamus tekstus? Dažniausios klaidos

Žiniasklaidai teikiami tekstai geriausiu atveju turėtų būti tokie, kad redaktoriams ir žurnalistams reikėtų juos kuo mažiau taisyti, braukyti, perrašinėti. Jiems turėtų būti patogu išsiimti bet kurią teksto atkarpą.

Žiniasklaidai siunčiamų tekstų požymiai turėtų būti tokie:

  • Skambus, bet informatyvus, realybės neiškraipantis pavadinimas;
  • Įtraukianti, informatyvi įžanga;
  • Naudingos ir kartu įdomios susijusių asmenų citatos, pagrindžiančios ir išplečiančios įžangoje pateiktus faktus;
  • Aiškiai nurodytos cituojamų žmonių pareigybės;
  • Naudingi, įdomūs, reikalingi, su tema susiję, užtenkami, gerai patikrinti faktai;
  • Aiški teksto struktūra, vidutinė apimtis (ne per trumpi ir ne per ilgi tekstai);
  • Tai, ką žurnalistai vis tiek ištrins, geriausia surašyti viename bloke ir jį talpinti teksto gale. Pavyzdžiui, tai būtų informacija su įmonės darbo laiku ir paštu, kuriuo gyventojai į ją gali kreiptis; renginio programa ir pan.

Dar vienas patarimas: prieš rašydami tekstą, pažiūrėkite, paanalizuokite jau publikuotus kitų panašios stilistikos pranešimus, taip pat ir užsienio portalų tekstus. Jie gali priminti jums apie efektyviausią norimo pranešimo struktūrą, stilių ir kt.

Dažniausios tekstų rašymo klaidos, su kuriomis žurnalistai turi vargo, būna šios:

  • Besikartojantys faktai;
  • Faktinės klaidos;
  • Nereikalingi, pertekliniai faktai;
  • Gramatinės klaidos, nesilaikoma lietuvių kalbos taisyklių (jas tikrintis galima VLKK Konsultacijų banke, žodynuose);
  • Įmonių pavadinimai didžiosiomis raidėmis; 
  • Įvairūs prierašai, trumpiniai UAB ir pan., kurie daro tekstą vizualiai negražų;
  • Tekstai per mažai dalykiški, yra pernelyg literatūrinių išsireiškimų, vartojami tokie pasakymai, kaip „džiaugėsi direktorius“ ir pan.;
  • Tekstai rašomi per daug reklamuojamu tonu;
  • Tekstai pernelyg „sužurnalistinti“, tai yra imituojami žurnalistiniai teksto konstravimo būdai, stengiantis užgožti ar net paslėpti faktą, kad tekstą rengė tam tikra įmonė. Tokių tekstų redakcijos net neturėtų skelbti;
  • Komentuojamos sritys, kuriose trūksta kompetencijos.

Daugiau naudingos informacijos susijusiomis temomis:

Nuoširdūs patarimai besikreipiantiems į institucijas ir žiniasklaidą

Ką vertina žurnalistai?

Bendravimas su žurnalistais: 7 bjauriausios klaidos

Informacijos teikimas žiniasklaidai. I dalis: aktualijų komentarai

Informacijos teikimas žiniasklaidai. II dalis: ekspertiniai komentarai

Informacijos teikimas žiniasklaidai. III dalis: atlikto tyrimo pristatymas

Artimiausiu laiku naujuose tekstuose rašysiu apie kitus žiniasklaidai teikiamos informacijos formatus bei kitomis temomis, kurias svarbu išmanyti bendraujant su žiniasklaida.

Tad sekite „Darni komunikacija“ naujienas čia:

https://darnikomunikacija.lt/

https://www.facebook.com/darnikomunikacija/

https://www.linkedin.com/company/darnikomunikacija/

https://www.linkedin.com/in/grigolyte/

Jeigu manote, kad šis įrašas gali būti naudingas Jūsų pažįstamiems ar kolegoms, pasidalykite juo su jais!

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

3 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: