Skirkime laiko apmąstyti, ko norime

Užsakiau spintelę. Susakiau baldininkui, kad noriu ąžuolinės, su dviem lentynomis ir durelėmis. Jis dar šio bei to manęs paklausė – atsakiau. Gavusi užsakytą baldą, supratau, kad jam kažko trūksta. Tad paaiškinau baldininkui, jog norėjau, kad jis būtų žalias, nes labiau tiks prie mano interjero, be to, su stalčiais, tik nepasakiau to. Žinoma, šių pataisymų norėjau nemokamai – juk sutarta kaina UŽ BAIGTĄ BALDĄ. Baldininkas, žinoma, mielai su visu tuo sutiko.

Tai netikra istorija. Ir ne tik dėl to, kad jokio baldo aš neužsakinėjau. Bet ir dėl to, kad joks baldininkas gyvenime nemokamai nieko neperdarinės, jeigu užsakovas blogai suformulavo užsakymą. Tokiose srityse kaip ir viskas aišku.

Tačiau pastebėjau, kad kūrybinėse srityse, kuriose rezultatas nėra toks materialus, kažkodėl šias ribas kartais norima pratrinti. O tai užsakant kūrybines paslaugas visada kainuoja papildomus:

  • Pinigus;
  • Laiką;
  • Nervus (tiek paslaugos gavėjo, tiek teikėjo).

Keli patarimai šiuo klausimu:

  • Pirmiausia reikia skirti laiko savo įmonėje (arba savo galvoje) išsikristalizuoti, ko norima.
  • Tada reikia skirti pakankamai laiko komunikavimui su žmogumi, kuris pildys jūsų idėjas – tekstų autoriumi, dizaineriu ir pan. Jis gerai perfiltruos jūsų idėjas, kol prieisite vieningos vizijos.
  • Jeigu jau pasirinkote su kažkuo dirbti, reikia pasitikėti to žmogaus kompetencijomis ir atsakinėti jam į visus kylančius klausimus dėl užsakymo vykdymo.
  • Reikia būti nusiteikus pateikti reikiamą informaciją, medžiagą, reikalingą užsakymo įvykdymui, tokia forma ir apimtimi, kokios reikės būtent kūrybininkui, nes jis geriausiai žinos, kiek ir kokioje formoje ko reikės geriausiam rezultatui pasiekti, ir kad procesas vyktų kiek įmanoma sklandžiau.
  • Galbūt gerai nusimanote savo verslo srityje, tačiau jeigu samdote kūrybininką, reiškia, jums reikia jo pagalbos, kurios išteklių neturite savo įmonėje (ar savo galvoje). Tad nelaikykite savęs jo vadovu, o tiesiog bendradarbiu, dirbančiu su vienu projektu – specialistu, kurio patirties ir patarimų jums reikia. Tokia pozicija jums sutaupys tikrai daug ir išplės jūsų galimybes. Vienas labiausiai kūrybiškumą nuskurdinančių ir kokybę mažinančių dalykų yra manymas, kad viską žinome geriausiai.
  • Kūrybinių darbų derinimas bei taisymai – natūrali darbo dalis. Tačiau yra numatomas tam tikras korekcijų skaičius, terminai, per kuriuos jų turi būti paprašyta, arba darbai skaitysis priimti. Be to, korekcijos – tai yra taisymai to, kas neatitinka pirminio užsakymo pagal suformuluotas užduotis, poreikius. Jeigu užsinorima papildomų pakeitimų, sugalvojama naujų užduočių, didinama darbo apimtis (pavyzdžiui, sutarto teksto apimtis), į tą pačią kainą tai, žinoma, niekaip netelpa. Tad pasikartojant – labai aiškus poreikių suformulavimas pirmajame etape – itin svarbus taupant jūsų laiką ir pinigus.
  • Jeigu nusamdėte nepatyrusį, nekompetentingą žmogų, visi šie patarimai nepadės. Tokiu atveju niekas nepadės 🙂 Sumokėsite po mažiau, bet daug kartų, kol sulauksite bent minimaliai tenkinančio varianto „skylėms užkaišioti“.

Desertui:

Neseniai man net yra tekę išgirsti frazę: „Neturiu aš laiko skaityti tavo laiškų“. Jeigu neturite laiko komunikuoti su projektų bendraautoriais – nė nepradėkite tų projektų. Kitaip viskas, ką išleisite į gyvenimą, bus apgailėtinos kokybės. (Bendradarbiavimo su šiuo žmogumi, žinoma, tęsti neketinu).

Įdomių darbų!

Rūta Grigolytė, prekės ženklo „Darni komunikacija“ valdytoja

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: